Klachten

Het pensioenfonds probeert u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat u ergens niet tevreden over bent.

Neem in dat geval meteen contact met ons op. Elke uiting van ontevredenheid behandelen we volgens onze klachtenprocedure. Ook andere op- of aanmerkingen zijn welkom. Daarmee stelt u ons in staat de service verder te verbeteren.

 

Zo dient u een klacht in

  1. Klacht kenbaar maken
    Een klacht kunt u indienen bij onze pensioenuitvoerder Appel Pensioenuitvoering. Dat kan via het contactformulier, schriftelijk of telefonisch via:

    Molenaarspensioenfonds
    p/a Appel Pensioenuitvoering
    Postbus 1044
    2280 CA Rijswijk ZH

    088 119 80 30

    Appel Pensioenuitvoering registreert de klacht en geeft deze door aan de betreffende afdeling. Wij sturen uiterlijk 2 weken na ontvangst van de klacht een schriftelijke bevestiging. 

    Binnen 8 weken nadat u de klacht hebt ingediend, ontvangt u van ons een brief met onze beslissing. Als wij meer tijd nodig hebben dan informeren wij u daarover. 

  2. In beroep gaan bij het pensioenfonds
    Als u niet tevreden bent met de oplossing of als uw klacht ongegrond wordt bevonden, kunt u in beroep gaan bij de klachtencommissie van het bestuur. Dit kan alleen schriftelijk, binnen twee weken nadat u over de beslissing bent geïnformeerd. De klachtencommissie stuurt u na ontvangst binnen twee weken een schriftelijke bevestiging met daarbij de vermelding dat de klachtencommissie uw klacht in behandeling gaat nemen. Het bestuur doet dan binnen 60 dagen een uitspraak over de klacht.

    U kunt contact opnemen met het bestuur via:

    Molenaarspensioenfonds
    T.a.v. het bestuur
    Verrijn Stuartlaan 1-F
    2288 EK Rijswijk

  3. Geschillen Instantie Pensioenfondsen
    Bent u deelnemer aan de pensioenregeling? En bent u het niet eens met de beslissing van het bestuur? Dan kunt u uw klacht indienen bij de Geschillen Instantie Pensioenfondsen. U kunt tot één jaar na de reactie van de klachtencommissie met uw klacht naar de Geschillen Instantie Pensioenfondsen. Meer informatie daarover is opgenomen in het klachtenreglement en op www.geschilleninstantiepensioenfondsen.nl

Klachtenregeling